9-Б клас

Тридцять перше січня

Тема:Микола Васильович Гоголь (18091852). Зрілий  етап життя і творчості митця. «Ревізор». Творча історія п’єси

Матеріали до уроку:

експрес-урок

https://www.youtube.com/watch?v=hMBsWtwH1r4

Перевірка знань:

Завдання необхідно виконати до  31 січня 23:00

Повідомте учням

Код доступу 1999562
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1999562

Домашнє завдання:

Виконати тест за біографією Гоголя, прочитати твір "Ревізор"


02.10.

Завдання для учнів, які перебувають на дистанційному навчанні

1.Опрацювати матеріал підручника ст.11-34.

2.Зробити конспект за біографією Дж.Свіфта.

3.Скласти характеристику образу Гуллівера.

Виконані завдання надіслати мені у вайбер.

Матеріали для самостійного опрацювання:

Експрес-урок

https://www.youtube.com/watch?v=9tkaig99g40

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=DnOnhEqK1II





Завдання для учнів, що перебувають на дистанційному навчанні

Тринадцяте лютого

Контрольна робота за темою : "О.де Бальзак "Гобсек""

Завдання необхідно виконати до  17 лютого 22:00

Повідомте учням

Код доступу 1446046
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1446046


Двадцять третє грудня

Класна робота

Завдання:

Напишіть свій відгук на роман Джейн Остін "Гордість і упередження"

Дев`ятнадцяте грудня

Тема: Урок позакласного читання. Роман Джейн Остін "Гордість і упередження".

Завдання: 1. Презентацію скинула вам у вайбер.

2.Опрацюйте, надішліть мені конспекти.

3. Текст твору знаходимо за покликанням:

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8568


Шістнадцяте грудня

Тема: Контрольний твір "Мої роздуми над романом Шарлотти Бронте "Джейн Ейр"



П`ятнадцяте грудня

Класна робота

Тема: Романтичні мрії Джйен Ейр і сувора реальність. Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер).

Завдання:

1. Опрацюйте урок за покликанням:

https://zarlit.com/lesson/9klas_6/16.html

2.Аналіз твору за покликанням ТУТ. Зробіть конспект .

3.Виконайте тести:

Завдання необхідно виконати до  16 грудня 23:00

Повідомте учням

Код доступу 2820511
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2820511


Дванадцяте грудня

Класна робота

ТЕМА. Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність

Виконайте самостійну роботу і надішліть мені у вайбер

1.Самостійна робота.

Напишіть відповіді на наступні запитання: 1.Чому Джейн опинилася у сімействі Рід? _______ _______________________________________________ 2. Як ставилися до неї в домі тітки? Чи була вона щасливою? _____________________________________ _______________________________________________ 3. Що таке «червона кімната»? Чому її туди відправляли?____________________________________ _______________________________________________ 4.Тітка хотіла, щоб дівчина була освіченою і тому відправила її до Ловудської школи?_____________________________________ 5.З якою рисою Джейн, що рідко притаманна сиротам, ми познайомилися? Коли ця риса дала про себе знати?______________________________________ ___________________________________________________________________ 6. Що показали спостереження Джейн Ейр під час знайомства з порядками школи? _____________________________________________________________ ___________________________________________________________________ 7.Чого навчила Джейн Ейр її подруга Елен Бернс? _________________________ 8. Ловудська школа була тільки місцем жорстокості і принижень? Аргументуйте відповідь. __________________________________________________________ ___________________________________________________________________


Дев`яте грудня

Класна робота

Тема:Шарлотта Бронте (1816 – 1855). «Джейн Ейр». 

Завдання:

1. Опрацювати відеоматеріали до уроку

Матеріали до уроку: 

Біографія  https://www.youtube.com/watch?v=EkgfriurpH4 ;

https://www.youtube.com/watch?v=9VhcYCs-u4A 


https://www.youtube.com/watch?v=zdQl8Hls1-Q

2.Прочитати роман "Джейн Ейр":
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1310
3.Опрацювати статтю "Роман Шарлотти Бронте "Джейн Ейр" (конспект)
https://drive.google.com/file/d/14r09XCZCE1wF8cAiFf3rCndpW-eY4kYZ/view

П`яте грудня

Тема: Контрольна робота з теми "Романтизм". Тестова перевірка знань.

Завдання необхідно виконати до  6 грудня 22:00

Повідомте учням

Код доступу 2755321
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2755321


Двадцять перше листопада 

Класна робота

Тема:Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно

Завдання:

Опрацювати матеріал уроку.

Якщо через відімкнення світла або повітряну тривогу не буде можливості провести урок, то презентацію скину у вайбер



Вісімнадцяте листопада

Класна робота

Тема:Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу

Завдання:
1.Прочитати поему Дж. Байрона "Мазепа".
2. Опрацювати відеоматеріали .
3. Скласти конспект про поему Байрона "Мазепа" за відеоматеріалами та підручником.
4.Характеризувати образ Мазепи.

Чотирнадцяте листопада

Класна робота

Тема: Дж. Байрон  «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Г.Н. Байрона

Завдання:

1.Опрацюйте матеріал підручника ст.61- 65.

2.Перегляньте відеоматеріали до теми уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=DE7eokUafF8


Одинадцяте листопада

Класна робота

Тема:Джордж  Гордон Ноел Байрон  (1788-1824).  «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета.

Завдання:

1. Джордж Нóел Гóрдон Бáйрон (1788—1824) - англійський поет-романтик, 

фундатор течії байронізму

Розпочнемо вивчення творчості Байрона із аналізу картини "Мандрівник над морем туману", адже вона яскраво перегукується із світоглядною позицією поета.


«Мандрівник над морем туману» - картина німецького художника-романтика Каспара Давида Фрідріха, одна із знакових картин романтизму.

На першому плані картині зображений мандрівник (сам художник), що стоїть на темній, крутій скелі. Він повернутий спиною до глядача, волосся розвівається на вітрі. Це міцно збудований, досить високого зросту чоловік середніх років. За одягом – європеєць, із середнього або вищого стану, про це свідчить модна в той час тростина в руках, ошатний сюртук, світле хвилясте волосся. Вбрання темне, відповідає настроєві й схильності романтика до смутку, до розчарування у дійсності. Мандрівник дивиться на хмари туману, глибини гірських ущелин. Гострі піки подекуди підносяться над туманом, а вдалині видно гірські гряди. Над ними - небо в лініях хмар.

На другому плані – гірські вершини, вкриті туманом, так що одразу й не збагнеш, що перед тобою - гори в тумані чи бурхливе море зі скелястими берегами. З вершинами гір зливається небо. Мандрівник - самітник, він ніби дивиться у вічі потужній природній стихій, він кидає їй виклик, водночас перебуває сам на сам із нею і не може їй притистояти.

Картина побудована на контасті кольорів – темного й світлого, чорного різних кольорів, світло-голубого, світло-зеленого, світло-бузкового, білого. Світлі тони пастельні, і це анадає картині особливої чарівності.

Ідея картини: Уславлення краси розбурханої стихії природи та її впливу на людину. Водночас неприйняття людиною навколишньої дійсності й перебування в гордій самотині як вихід із конфлікту.
2.Перегляньте відеоматеріали:

3.Вивчіть біографію Г.Н.Байрона за підручником ст.61-63.

Сьоме жовтня

Класна робота

Тема:"Коли розлучаються двоє", "На півночі кедр одинокий...".Утілення високого почуття кохання у віршах Г.Гейне. Особливості поетичної мови творів

Завдання:

1.Вивчити напам`ять вірш "На півночі кедр одинокий..."

2.Зробити ідейно-художній аналіз поезій.



Двадцять восьме жовтня

Класна робота

Тема:Образ ліричного героя в збірці  Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).  «Не знаю, що стало зо мною…» 


1.Перегляньте відеоурок про Генріха Гейне:

https://www.youtube.com/watch?v=HumGWeuBwws&t=453s

2.Здайте вірш
напам’ять під час онлайн-уроку  («Не знаю, що стало зо мною…»)ст.59.

3.Зробіть ідейно - художній аналіз поезії "Не знаю, що стало зо мною".

Двадцять четверте жовтня

Класна робота

Тема:Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне.  «Книга пісень» . Особливості композиції збірки

Завдання:
1.Пройти тести за темою "Романтизм".
Завдання необхідно виконати до  24 жовтня 17:00
Повідомте учням
Код доступу 3555927
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3555927

2.Вивчіть і законспектуйте біографію Г.Гайне ст.54-57.
3.Вивчіть напам`ять:
Вивчити напам’ять поезію («Не знаю, що стало зо мною…»)ст.59.



Двадцять перше жовтня

Класна робота

Тема:Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах

Матеріали до уроку: 

Експрес-уроки:  https://www.youtube.com/watch?v=i-gdQQJ9wyE&list=PLIGNgJeEMVGNQZG6P6Y59dmAiJ18iQqtC&index=27 ;

https://www.youtube.com/watch?v=AVS7wxhvZiE&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=8 ;

https://www.youtube.com/watch?v=_huVRHR8KOU&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=20 .



Сімнадцяте жовтня

Класна робота

РМ (п) Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз»)

Завдання:

1.Написати твір-есе : "Кандидат у члени ЄС. Навіщо це "Україні",

"Україна в Європі" або "Україна і Європейський Союз".


Дванадцяте жовтня

Класна робота

Тема: Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер (1795-1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості».

Завдання:

1.Опрацювати матеріал підручника ст.41-45.Біографію Ф.Шиллера законспектувати і вивчити.

2.Вивчити уривок з оди Ф. Шиллера "До радості" (друга колонка).

3.Опрацювати відеоматеріали:

https://www.youtube.com/watch?v=Jq78Ncg3hPs


Презентація:
https://vseosvita.ua/library/f-siller-oda-do-radosti-202372.html

Історія та устрій ЄС: https://www.facebook.com/internewsukraine/videos/307892443390622/ 

Десяте жовтня

Класна робота

Тема:Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея

Завдання:

1.Опрацюйте відеоурок за темою.

https://www.youtube.com/watch?v=2uqDTT3HNbQ

Завдання необхідно виконати до  7 жовтня 20:00
2. Прочитайте і законспектуйте матеріал підручника ст.39-40.

3.Прочитайте оду "Прометей"ст.38-39.

4. Складіть характеристику образу Прометея.

5. Пройдіть тести.

Ода "Прометей":

Завдання необхідно виконати до  11 жовтня 23:00

Повідомте учням

Код доступу 7873937
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7873937


Балада "Вільшаний король":

Завдання необхідно виконати до  11 жовтня 23:00

Повідомте учням

Код доступу 3464883
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3464883

Сьоме жовтня

Класна робота

Тема:Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В. Гете

Завдання:

1.Вивчіть біографію Й.В.Гете за підручником ст.35-37.

2.Законспектуйте найголовнішу інформацію до своїх зошитів.

3.Виразно прочитайте поезію "Травнева пісня"(ст. 36) та аналіз до неї (ст.37).

4. Перегляньте експрес-уроки:

https://www.youtube.com/watch?v=iDkIerZx9t0


https://www.youtube.com/watch?v=MpDwpat7xFo


Третє жовтня

Класна робота

Тема:Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова

Завдання:

1.Опрацюйте наступний матеріал.

Джонатан Свіфт у романі «Мандри Лемюеля Гуллівера…»виявив надзвичайну художню майстерність, фантазію та винахідливість у зображені найменших художніх деталей, що мали скласти уявлення читача про змальовані автором речі. Водночас автор яскраво виявив свій сатиричний талант. Зазирнімо й ми до його творчої лабораторії, щоб визначити ознаки літературного стилю Дж.Свіфта.

  Подвійну художню функцію фантастики – наочність і гротескну пародію – Свіфт опрацював у дусі античної та гуманістичної традиції. Описи морських подорожей XVII ст.. допомагають створити мандрівний колорит, що надає фантастиці ефекту реальності. Цю ілюзію підтримано співвідношеннями, які автор встановлює між розумовим і моральним рівнем Гуллівера, його свідомістю і відповідно свідомістю ліліпутів, бробдинґнеґців, єгу, гуїгнгнмів. Кут зору, під яким Гуллівер бачить чергову країну своїх мандрів, заздалегідь точно обумовлено тим,наскільки її мешканці більші чи менші за нього в розумовому чи моральному аспектах.

 Протест проти відсутності свободи належить до головних тем «Мандрів…»; тим більш значущим є епізод про те, як зачарований інтелектом  гуїгнгнмів Гуллівер відчуває тільки відразу до істот, подібних до себе, адже він бачить їх «прив’язаними за шию до колоди»: так Свіфт висміює раціоналізм просвітників і вбачає у ньому не тільки розвиток особистості, а можливість її деградації.

Найдосконаліше ознаки суспільного ладу зображено у гуїгнгнмів у частині IV роману. Спартанська простота, товариська приязнь та абсолютна щирість є типова для цих тварин. У мові гуїгнгнмів немає слів, що означають «брехня», «заздрість», «підступність» та ін.. Одружуються тут не з любові, а з міркувань користі та необхідності. Усілякі вульгарні почуття, ревнощі, зрада тут невідомі, розум – ось основний принцип існування цього ідеального суспільства.

 Виховати в людині ясне мислення та почуття відповідальності за свої вчинки, сприяти її фізичному та моральному здоров’ю без будь-яких крайнощів (розкошів або марного витрачання сил) – такою є прихована думка автора.

Жанрова своєрідність роману Дж.Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера…» полягає у влучному поєднанні реалістичних елементів і соціальної фантастики.

2.Складіть таблицю "Реальне і фантастичне у творі

«Мандри Лемюеля Гуллівера»

3. Перегляньте відео:


Тридцяте вересня

Класна робота

Тема: Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»

Завдання:

1.Дочитати твір "Мандри Гуллівера".

2. Скласти характеристику образу Гуллівера.

3. Знайти у тексті приклади сатиричного зображення

державного устрою Ліліпутії.


Двадцять шосте вересня

Класна робота

Тема: Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»

Завдання:
1.Прочитайте твір Дж. Свіфта "Мандри Гуллівера".
2.Знайдіть у тексті ідеї Просвітництва.
3. Опрацюйте відеоматеріали до уроку:

Дев`ятнадцяте вересня

Класна робота

Тема:Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)

Матеріали до уроку: 

Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=26 ;


https://www.youtube.com/watch?v=jlGCyaXQcmM ;


https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc 

Завдання:
1.Опрацюйте статтю підручника "Просвітництво як історична доба" ст.6 - 10.
2.Усно опрацюйте запитання до статті на стор.10.
3.Складіть конспект за вивченим матеріалом.




Сьоме вересня

Класна робота

Тема: Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі

Завдання:

1.Перегляньте експрес-урок за покликанням:

https://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808&list=PUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=18

https://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=27 .

2. Прочитайте матеріал підручника ст.3-5.

3. За опрацьованими презентаціями та підручником складіть конспект.

4.Поняття "стиль"і "жанр" вивчити та вміти розрізняти.







Шосте червня

Тема: Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу за 9 клас. Ознайомлення з літературою на 10 клас.

https://www.youtube.com/watch?v=_WPFz4buSOE


https://www.youtube.com/watch?v=rslDi8U8kPk

Третє червня

Тема:Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу в 9 класі

Вікторина.

Номінація «Літературні жанри та стилі»

1.Жанри можуть взаємодіяти між собою, що приводить до виникнення синтетичних утворень. Наведіть приклади. 

2.Визначте жанр твору за цитатою: «Сорок років з гаком розмовляю я прозою, а мені таке ніколи на думку не спадало. Велике, велике вам спасибі,що пояснили. Отож я хотів би їй написати: «Прекрасна маркізо, ваші чудові оченята віщують мені смерть від кохання». То чи не можна ці самі слова сказати галантніше? Знаєте, ну, якось, делікатніше висловитися?» 

3.Жанр твору Ф.Шиллера «До радості» 

4.Провідні жанри реалізму 

5.Жанр твору М.Гоголя «Шинель» 

6.Які три роди існують в художній літературі? 


 Номінація «Просвітництво»

1.    «Ідеї правлять світом» - ця думка стала своєрідним гаслом доби Просвітництва, коли реально вважалася можливість побудови «царства …» 

2.    Як впливали літературні твори на читачів, чому вчили? 

3.    Яким зображувало життя мистецтво рококо? 

4.    Назвіть твір, в якому автор критикує парламентську монархію, безглузді закони й порядки, нездатність політиків, але не прямо, а використовуючи прийом літоти, художні символи та алегорію .

5.    Назвіть автора твору, що став гімном Євросоюзу .

6.    Йоганн Гете звертається до грецької міфології. Який образ привертає його увагу? 



 Номінація «Романтизм»

 1.Хто з письменників не відноситься до байронічної течії: Дж.   Байрон, А.Міцкевич, Г.Гейне? 

2.Романтики проголосили її  однією з основних умов існування особистості.

3.В якому творі поетично оброблено народну легенду про красуню, що своїм співом зваблювала рибалок ?

4.Французький письменник А.Моруа назвав життя цього письменника «дорогою слави й честі». 

5.В якому творі розкривається епізод з життя видатного українського політичного діяча ХVІІ ст.? 

6.Що символізує кінь у романтичній літературі? 

 



Тридцяте травня

Тема:Ознайомленя зі списком рекомендованої літератури на літо

1.Познайомтеся зі списком літератури на 10 клас і звертайтеся до нього, обираючи книги для читання влітку.

10 клас
• Данте Аліґ`єрі «Божественна комедія» (Пекло, І, V)
• Вільям Шекспір «Гамлет»
• Ернст Теодор Амадей Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
• Волт Вітмен «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя)
• Стендаль «Червоне і чорне»
• Густав Флобер «Пані Боварі»
• Оскар Вайльд «Портрет Доріана Грея»
• Шарль Бодлер «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).
• Поль Верлен «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».
• Артюр Рембо «Голосівки», «Моя циганерія».
• Моріс Метерлінк «Синій птах».
• Ромен Гарі «Повітряні змії».
• Паоло Коельйо «Алхімік»
• Тумас Йоста «Транстремер»
• Мо Янь «Геній»
• Сью Таунсенд Цикл творів про Адріана Моула (один за вибором учителя)
• Ніл Річард МакКіннон Ґейман «Чому наше майбутнє залежить від читання» або «Кораліна»
• Йоанна Яґелло «Кава з кардамоном»

Двадцять сьоме травня

Тестування за твором

К.Нестлінґер  «Маргаритко, моя квітко». 

Завдання необхідно виконати до  27 травня 18:00 

Повідомте учням

Код доступу 5092304
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5092304

Двадцять третє травня

Тема: Позакласне читання. К.Нестлінґер  «Маргаритко, моя квітко». Сюжет та проблематика твору.

Завдання:

1.Перегляньте експрес- урок за темою К.Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=25g7Muixq8I

2.Прочитайте твір
К.Нестлінгер."Маргаритко, моя квітко"ЗА ПОСИЛАННЯМ


2.Перегляньте бук трейлер за посиланням:

1.Сформулюйте, які проблеми, на вашу думку, знайшли художнє відображення у романі         « Маргаритко, моя квітко».

2. Написати творчу роботу «Поради Маргарити сучасним підліткам».


Двадцяте травня

Завдання 1:

Пройдіть тести за твором Еріка Сігела "Історія одного кохання":

Завдання необхідно виконати до  22 травня 23:00

Повідомте учням

Код доступу 5875425
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5875425

Завдання 2:
Виконайте контрольну роботу:
Завдання необхідно виконати до  22 травня 23:00
Повідомте учням
Код доступу 1104837
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1104837


Шістнадцяте травня

Тема: Ерік Сігел (1937-2010). Історія одного кохання".

Завдання:

1.Опрацюйте матеріал підручника ст.277-298.

2.Конспект з біографією Еріка Сігела та план до прочитаного твору надішліть на мій вайбер.

3. Відеоматеріали до уроку за наступними покликаннями:

https://www.youtube.com/watch?v=F8HkJjkKJRY


https://www.youtube.com/watch?v=oTsgnpRi0zM






Тринадцяте травня

Тема: Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору

Завдання:

1.Дочитати твір Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом".

2.Скласти план до прочитаних розділів твору.

3. Пройти тести до 15травня 21:00:

Завдання необхідно виконати до  15 травня 21:00

Повідомте учням

Код доступу 4605472
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4605472


Дев`яте травня

Тема: Рей Дуглас Бредбері (1920-2012). Життєвий і творчий шлях.Поняття про антиутопію. "451 градус за фаренгейтом"

Завдання:

1.Опрацювати матеріал за

покликанням.

2.За цим самим покликанням опрацювати презентацію про Р.Бредбері.

3.Переглянути навчальні відео:

https://www.youtube.com/watch?v=WFeFucnO1bw

https://www.youtube.com/watch?v=7mcyd_QuaZ0&t=1s


4. Працюємо над змістом твору Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом":

а) Читаємо твір в скороченому вигляді:

https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=8853

б) Також ви можете скористатися аудіокнигою:

https://www.youtube.com/watch?v=B4OgQ6ewREo


5.Конспект з біографією письменника , план до першої частини твору надішліть мені у вайбер.




Шосте травня

Завдання: 

Пройти тести на порталі "На урок"за твором М.Булгакова "Собаче серце":

Завдання необхідно виконати до  6 травня 21:00

Повідомте учням

Код доступу 3858330
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3858330

Друге квітня

Тема:Особливості конфлікту повісті "Собаче серце". Динаміка образу Шарикова у творі. Персонажі -"двійники" (Шариков-Швондер)

Завдання:

Опрацювати відеоматеріали до теми:

https://www.youtube.com/watch?v=bew6ZsasuEg


https://www.youtube.com/watch?v=C_llsTr5Ck8

https://www.youtube.com/watch?v=LbtL79rtPFA



Основу сюжету повісті М. Булгакова «Собаче серце» утворює протиприродний фантастичний експеримент: професор Преображенський пересадив із науковою метою собаці людські залози та гіпофіз мозку й отримав із собаки людину.

Головний герой повісті — професор Преображенський — задумав своєрідне змагання з самою Природою, але його експеримент має трагікомічні результати.

— Що таке експеримент? Це поняття лише наукове?

— Що примушує людей експериментувати?

— Які є різновиди експериментів?

— Чи всі експерименти вдалі?


— Які події доби — історичні, соціальні, мистецькі — зумовили перетворення М. Булгакова на сатирика? Обґрунтуйте свою відповідь.

— Опираючись на словникову роботу, дати визначення сатири як різновиду комічного. (Художній прийом у творах літератури або мистецтва, заснований на різкому, дошкульному висміюванні пороків, хиб, негативних явищ дійсності).

— Що зазвичай є джерелом сатири? (Джерелом сатири є протиріччя між загальнолюдськими цінностями та реаліями життя).

— Як складні відносини митця з владою вплинули на зміст творів М. Булгакова?

У січні 1925 року для журналу «Надра» М. Булгаков розпочав роботу над сатиричною повістю. Фабула повісті перегукується з романом відомого англійського письменника-фантаста Герберта Веллса «Острів доктора Моро», в якому описані досліди професора Моро про перетворення хірургічним шляхом тварин у людей. Прототипом одного з головних героїв повісті М. Булгакова професора Преображенського став дядько письменника, відомий у Москві лікар Н. М. Покровський.

Спочатку повість називалася «Собаче щастя. Жахлива історія», але невдовзі письменник змінив назву на «Собаче серце».

Л. Б. Каменєв, який ознайомився з рукописом М. Булгакова на прохання видавця «Надр» Ангарського, виніс твору вирок: «Це гострий памфлет на сучасність, друкувати в жодному разі не можна».

І хоча в Булгакова вже був підписаний договір із МХАТом про постановку повісті на сцені, але через заборону договір був розірваний. А до самого письменника 7 травня 1926 року прийшли з обшуком і вилучили не лише два екземпляри машинописного варіанту «Собачого серця», а й особисті щоденники.

Тож, завершена в березні 1926 року, повість прийшла до російського читача тільки в 1987 році. Хоча перша публікація твору відбулася в 1968 році одночасно в журналі «Грані» (Франкфурт) і в журналі Алека Флегона «Студент» (Лондон). І лише
в 1987 році повість була видана в СРСР.

— На який настрій налаштовує читача пейзаж? —

Від чиєї особи ведеться розповідь у перших розділах? ).

— Чому пес Шарик «недолюблює» кухарів, швейцарів?

— Чому пес співпереживає машиністці, яка зустрілася йому під час блукань вулицями?

— Як безпритульний пес «перенісся» зі світу хаосу, мороку, голоду й страждання у світ «тепла, світла та спокою»?

— Як сприймає пес мешканців квартири? — Хто ще, крім собаки, є оповідачами повісті? Навіщо авторові знадобилося кілька оповідачів.

 

Доберіть цитатний матеріал для порівняльного аналізу внутрішнього стану безпритульного собаки та Шарика, який перетворився на домашнього пса.

 

Чи можна вважати еволюцією перетворення домашнього пса Шарика в Шарикова? Перекажіть, як відбувався цей процес.

Прокоментуйте цитати: «Милейшего пса превратили в такую мразь, что волосы дыбом встают! «исключительный прохвост», «хам и свинья», «дикарь»… 

 

У житті собаки Шарика відбувається щаслива випадковість — він опиняється в розкішній професорській квартирі. Проте пес потрібен професорові не для забави. Над ним задуманий фантастичний експеримент — перетворити його на людину, що згодом вдається зробити професору Преображенському. Так безпритульний пес Шарик стає Поліграфом Поліграфовичем Шариковим, і починає все більше і більше нагадувати свого донора — злодія й п’яницю Клима Чугункіна. Шариков руйнує затишний світ квартири професора Преображенського, і лікар змушений повернути пацієнта до його первісного стану — собаки. Преображенський мав гарні наміри, але результат виявляється прямо протилежний, і він змушений боротися з наслідками свого експерименту. Поліграф Шариков зник, ніби його й не існувало зовсім.

 

Повість М. Булгакова «Собаче серце» — це спроба письменника показати, як відіб’ється на суспільстві насильницьке втручання в закони природи. Експеримент із соціалізмом дуже нагадує читачеві щирі спроби професора Преображенського силоміць поліпшити людську расу. Створюючи образ професора, Булгаков розвиває ідею про відповідальність інтелігенції перед своєю країною. У повісті «Собаче серце» поряд із сатиричним зображенням сучасності порушено досить широке коло соціально-політичних і морально-філософських проблем. Один із найважливіших аспектів змісту повісті — ставлення до революційних перетворень, до влади, проблеми відповідальності людини за свої дії.

 

Повість Булгакова не тільки поставила перед читачем суспільно-політичні та морально-етичні питання, про які ми говорили на минулому уроці. У творі автор відобразив також характерний для свого часу соціальний конфлікт — протистояння натовпу, масової свідомості й інтелекту, культури. Як саме розвивається цей конфлікт, яку роль у ньому відіграють герой із собачим серцем і другорядний персонаж Швондер? Сьогодні ми дамо відповіді на ці питання.

1. Хто з героїв повісті бере активну участь у соціальному конфлікті? Хто представляє інтелігенцію, а хто — пролетаріат?

2. Знайдіть у тексті твору та виразно прочитайте монологи професора Преображенського, в яких він висловлює свої погляди на сучасну дійсність.

3. Як ви розумієте слова професора «розруха сидить не в клозетах, а в головах»?

4. Чому професор пов’‎язує хоровий спів домкому і замерзання труб у вбиральні?

5. Зробіть висновки: якої громадської та етичної позиції дотримується професор Преображенський? Як він ставиться до нових звичаїв у країні?

6. Знайдіть і процитуйте епізоди твору, в яких між професором і Шариковим виникають ідейні суперечки. Про що сперечаються герої?

7. Чи можна визначити авторську позицію у творі? Якщо так, то на чиєму боці автор?

8. Як вирішується конфлікт між професором і Швондером, професором і Шариковим?

9. У творі конфлікт вичерпано: протистояння зі Швондером припиняється після дзвінка вченого високопосадовцеві Петру Олександровичу, з Шариковим — після перетворення Поліграфа на Шарика. А як, на вашу думку, можна подолати конфлікт між двома ідеологічними системами в реальному житті?

Заповніть таблицю «Соціальний конфлікт у повісті «Собаче серце».

СОЦІАЛЬНИЙ КОНФЛІК У ПОВІСТІ «СОБАЧЕ СЕРЦЕ»

Соціальні групи

Інтелігенція

Пролетаріат

Представники

 

 

Погляди

 

 

Бесіда

1. Які негативні риси втілює образ Шарикова? Чим зумовлене їх формування?

2. Як герой поводиться з професором та його асистентом, прислугою, зі своєю «нареченою»?

3. Образ героя поданий у розвитку. Простежте, як саме він розвивається. Свої спостереження відобразіть у схемі «Динаміка розвитку образу Шарикова»:

4. Яку роль у формуванні поглядів Шарикова зіграв Швондер?

5. Як сприймають героя професор Преображенський та доктор Борменталь? Чи різняться їхні погляди на Шарикова?

8. У чому ви вбачаєте зміст назви «Собаче серце»? (У назву повісті вкладено подвійний зміст. З одного боку, собаче серце — це внутрішня сутність «недолюдини» Шарикова. З іншого, собаче серце Шарика виявляється добрішим і «людянішим» за внутрішню сутність Чугункіна-Шарикова.)

Деякі читачі сприймають повість Булгакова як образливу для простих людей, робітників. Наприклад, в одному з інтернет-дописів висловлено думку, що автор виводить два типи людей: «преображенських» і «шарикових». Перші — еліта, інтелект і совість нації, чиє призначення — панувати й керувати. Другі — неповноцінні особистості, які мають обслуговувати «преображенських» і слухатися їх в усьому. Чи справді твір утверджує таку ідею? Поясніть, чому ви так вважаєте.

Домашнє завдання: заповнити таблицю, законспектувати важливий матеріал уроку,підготуватися до тестів.



Двадцять дев`яте квітня

Тема:Повість "Собаче серце" як метафора соціальних експериментів революційної доби

Матеріал до урокуІсторія розвитку суспільства – це історія проб та помилок, соціальних потрясінь та геніальних відкриттів.  Розум людини, як і його фантазія не мають кордонів. Але людина не може претендувати на роль Бога. Порушення законів природи часто має трагічні наслідки.

Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати творчість великого письменника ХХ століття М. Булгакова – повість «Собаче серце», в основі якого знаходиться експеримент відомого вченого. Ми повинні з вами зрозуміти моральну сутність цього експерименту та його наслідки.Повість «Собаче серце» М. Булгакова  написана у 1925 році, але опублікована тільки в 1987 році, це шедевр булгаковської сатири. Давайте згадаємо, що ми називаємо сатирою?

Сатира - (від лат. satira, від satura - суміш, усяка всячина) - різновид смішного, комічного; особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в осудливому осміянні негативного - суспільних явищ, людських вад тощо.  

Гумор - художній прийом у творах літератури або мистецтва, заснований на зображенні чого-небудь у комічному вигляді.

Жанр – фантастика, сатиричний памфлет

Основний конфлікт повісті – між професором Преображенським та його витвором – Шариковим.

Композиція – 8 глав та епілог. Композиція кільцева (Шариков знову стає Шариком). 

Чому саме так побудована повість? (Професор Преображенський вважає, що не слід дурити природу, все одно все повернеться назад)

Словникова робота.

Експеримент –науковий дослід

Гипофіз – железа у мозку, яка впливає на зріст, обмінні процеси в організмі.

Євгеніка – наука про «покращення людської породи», спиралася на висновки генетики 20-х років ХХ століття.

 Еволюція – розвиток

Працюємо з текстом.

Подумайте,як би ви відповіли на наступні питання:

 - Опишіть, яким було життя пса Шарика на початку повісті?

- Як пес показує свою вдячність професору Преображенському з їжу? (Наведіть приклади з тексту)

- Як поводить себе Шарик у квартирі професора?

- Дайте характеристику Климу Чугункіну (Алкоголік, злочинець)

- Який орган Клима Чугункіна пересаджує професор Шарику?

- Який результат дала операція?

- Чи на такий результат розраховував професор?

- Як Шарик стає Шариковим?

- Які перші слова вимовляє Шарик?

- Що приносить у дім професора Шариков?

- Чому Шариков знаходить собі саме таку роботу? Що залишилося в нього від собаки?

- Як у решті решт Шариков вчиняє з професором? (Доносить на нього)

- Чи міг Шариков бути іншим?

- Який ми можемо зробити висновок?

(Професор і сам розуміє, що з Клима міг вийти саме такий собі нахабний, невихований, агресивний тип. І навіщо нам таким чином творити людину, якщо її кожна жінка може народити).

- Чи розчарований професор своїм експериментом?

ВисновокПес стає людиною, але його вчинки визначають гени, отримані від п’яниці й хама Клима Чугункіна: «…у нього вже не собаче, а саме людське серце. І саме паршиве із всіх, які існують у природі!». Контраст між інтелектуальним початком, втіленим в інтелігентних людях, фізіологах Преображенському й Борментале, і темними інстинктами «гомункула» Шарикова (з низьким, скошеним чолом) настільки разючий, що створює не тільки комічний, гротескний ефект, але й офарблює в трагічні тони

Ми  побачили результат експерименту професора Преображенського, який нічого доброго не приніс. Людина не може брати на себе роль Творця і грубо втручатися в природу. Шариков приносить у дім і в життя професора розруху. Але в повісті революція – це теж експеримент. Швондер – це представник нової генерації, який вийшов із пролетаріату і став «господарем життя».

Домашнє завдання:

Характеризувати образи Шарикова і Преображенського (Письмово)

Двадцять п`яте квітня

Тема: Михайло Опанасович Булгаков (1891-1940)."Собаче серце".Українські сторінки життя і творчості М.О.Булгакова. М.О.Булгаков і влада, трагедія митця.

1.Записати в зошити тему уроку і дату.

2. Скористатися додатковими ДЖЕРЕЛАМИ і підготувати (письмово) біографічні відомості про М.О.Булгакова.

3.Прочитати твір М.Булгакова  "Собаче серце".

4.Переглянути відеоматеріали:

https://www.youtube.com/watch?v=bew6ZsasuEg


5. Додайте до свого конспекту матеріали презентації.



Двадцять друге квітня

Самостійна робота за твором Шолом-Алейхема "Тев`є-молочар":

Завдання необхідно виконати до  22 квітня 22:00

Повідомте учням

Код доступу 4278189
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4278189

Вісімнадцяте квітня

Тема: Образна система твору. Філософські проблеми. Народний гумор. 

Завдання:

1.Прочитайте твір повністю.

2.Опрацюйте відеоматеріали:

https://www.youtube.com/watch?v=LszU8Bi7vgo


https://www.youtube.com/watch?v=ILSL9ukeEUg

3. Дайте письмові відповіді на запитання 2,3 стор.275.




П`ятнадцяте квітня

Тема: Шолом-Алейхем (1859-1916). "Тев`є-молочар".Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі ХХ-ХХІст.Шолом-Алейхем і Україна

Завдання:

1.Опрацюйте матеріал підручника ст.258-260.

2.Складіть конспект прочитаної в підручнику статті. Особливу увагу зверніть на розділ "Шолом-Алейхем і Україна".

3.Прочитайте частину твору "Тев`є-молочар"під назвою "Теперішні діти".

4.Перегляньте відеоурок:


https://www.youtube.com/watch?v=HM5BMmLxjPM


Одинадцяте квітня

Контрольна робота за темою:"Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ - початку ХХст."

Завдання необхідно виконати до  11 квітня 17:00

Повідомте учням

Код доступу 4476901
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4476901



Восьме квітня

Тема:Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця ХІХ-початку ХХстоліття. Порівняння особливостей "старої"та"нової драми", образів персонажів. 

Завдання:

1. Пройдіть тести за вивченим твором Б. Шоу "Пігмаліон":

Завдання необхідно виконати до  8 квітня 16:00
Повідомте учням

Код доступу 8895184
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8895184

2.Опрацюйте матеріал до теми уроку

 Ми з вами завершуємо вивчення теми «Нові тенденції і драматургії ХІХ початку ХХ століття. Сьогодні ми підведемо підсумки всього вивченого про «нову драму».

Переклади драми Г.Ібсена «Ляльковий дім»

Ляльковий дім (норв. Et dukkehjem; в інших українських перекладах також: «Нора: драма на 3 дії», «Нора, або Хатка ляльки: драма на 3 дії», «Лялькова хатка»)  п'єса на три дії норвезького драматурга Генріка Ібсена, прем'єра якої відбулася в Данському королівському театрі в Копенгагені 21 грудня 1879 року. П'єса була опублікована в тому ж місяці, напередодні прем'єри. 2001 року твір Ібсена занесено до реєстру програми ЮНЕСКО «Пам'ять світу».

Ляльковий дім українською перекладали Марія Грінченко (під псевдо Марія Загірня) (1908), Марія Грушевська (1908), Вероніка Гладка та Катерина Корякіна (1930),Олекса Новицький (1956), та Ольга Сенюк (2011).

Генрік Ібсен. Нора: драма на 3 дії. Переклад з норвезької: Марія Грінченко (під псевдо Марія Загірня); заредактував: Борис Грінченко. Київ: Типографія Барсаго. 1908. 98 стор.

Генрік Ібсен. Нора, або Хатка ляльки: драма на 3 дії. Переклад з норвезької: Марія Грушевська. Київ: Друкарня І. Врублевського і Т. Озерова, 1908. 149 стор.

Генрік Ібсен. Вибрані твори. У 3-х томах. Переклад з норвезької: Йосип ЗорянчукВероніка Гладка, Катерина Корякіна; редактор: Дмитро Загула. Харків-Київ: ДВУ (том 3); Харків-Київ: ЛіМ (Том 2). 1930—1932. (серія «Бібліотека чужоземної літератури»).

Том 1: не видано

Том 2: Підпори громадянства (перша п'єса переклад з норвезької: Вероніка Гладка, Катерина Корякіна); Росмерсгольм; Будівничий Сольнес (останні дві п'єси переклад з норвезької: Йосип Зорянчук. 1932. 228 с.)

Том 3: Лялькова хатка; Ворог народові; Дика качка; Привиди (усі п'єси переклад з норвезької: Вероніка Гладка, Катерина Корякіна. 1930. 300 стор.)(передрук) Генрік Ібсен. Ляльковий дім; Дика качка: п'єси. Переклад з норвезької: Вероніка Гладка, Катерина Корякіна. Київ: Знання, 2016. 207 стор. (Скарби ; № 4, 2016Генрік Ібсен. Вибране. Переклад з норвезької: Елеонора Ржевуцька, Олекса НовицькийЛюбомир ДмитеркоПетро Тернюк. Київ: ДВУ. Переднє слово: К. Державін. Київ: Державне видавництво художньої літератури. 1956. 337 стор.

Підпори суспіпльства (переклад Е. Ржевуцької)

Ляльковий дім (переклад О. Новицького)

Привиди (перекад Л. Дмитерка)

Дика качка (переклад М. Тернюка)

(передрук) Генрік Ібсен. Ляльковий дім. Бернард Шоу. Пігмаліон. Переклад з російської: Олекса Новицький (Ляльковий дім); переклад з англійської: Микола Павлов (Пігмаліон); упорядник: Лариса Федорів. Львів: Червона калина, 2003. 216 стор. (Серія «Світ шкільної читанки» ; кн.6) (Європейська драма на межі XIX—XX ст. (збірник)). ISBN 5-7707-07-0737-2

Генрік Ібсен. Ляльковий дім: п'єси. Переклад з норвезької: Ольга Сенюк та інші; малюнки: Б.П. Бублик. Харків: Фоліо, 2011. 349 стор. (Бібліотека світової літератури. Норвезька література / Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка НАН України). ISBN 978-966-03-5284-1

Підпори суспільства (переклад Е. Ржевуцької)

Ляльковий дім (переклад О. Сенюк)

Привиди (перекад Л. Дмитерка)

Дика качка (переклад П. Тернюка)


Українські перекладачі творів Б.Шоу

«Пігмаліон»  — одна з найвідоміших п'єс Бернарда Шоу, написана у 1912 році. Оригінальність, дотепність і демократичний дух п'єси, відображення глибоких і гострих соціальних проблем, забезпечили її популярність у багатьох країнах. П'єса має успіх і в теперішній час.

П'єса розповідає про лондонського професора фонетики Генрі Хігінса, який уклав парі зі своїм приятелем, полковником Пікерінгом. За умовами парі, Хігінс має за шість місяців навчити квіткарку Елізу Дулітл вимові, заведеній у вищому світі, і на світському прийомі зуміти представити її як герцогиню. Назва п'єси є іронічною алюзією на античний міф про скульптора Пігмаліона, котрий створив настільки досконалу статую дівчини, що богиня Афродіта погодилася, на прохання Пігмаліона, закоханого у створений ним образ, оживити статую.

Для екранізації 1938 року Шоу написав кілька нових великих епізодів, які зараз зазвичай включаються до англійського тексту п'єси.

У 1956 році американський композитор Фредерік Лоу написав за мотивами п'єси мюзикл «Моя прекрасна леді», який також мав великий успіх. Як фільм, так і мюзикл, на відміну від п'єси, закінчуються щасливим любовним фіналом.

Перший переклад п'єси Бернарда Шоу «Пігмаліон» українською мовою був здійснений Павловим Миколою Олександровичем , і побачив світ на сторінках журналу «Всесвіт» у 1999 році]. У примітках до перекладу Микола Павлов, зокрема, пояснює, чому він, здійснюючи переклад, вирішив не вживати український суржик для передачі лондонського кокні[3]. Вже наступного року п'єсу в перекладі Миколи Павлова було поставлено Сергієм Данченком[4].

Бернард Шоу. Пігмаліон. Переклад з англійської: Микола Павлов. Київ: Журнал "Всесвіт". 1999. №11— 12. стор. 6—69.

(передрук) Генрік Ібсен. Ляльковий дім. Бернард Шоу. Пігмаліон. Переклад з російської: Олександр Новицький (Ляльковий дім); переклад з англійської: Микола Павлов (Пігмаліон); упорядник: Лариса Федорів. Львів: Червона калина, 2003. 216 стор. (Серія "Світ шкільної читанки" ; кн.6) (Європейська драма на межі XIX-XX ст. (збірник)). ISBN 5-7707-07-0737-2

Бернард Шоу. Пігмаліон. Переклад з англійської:Олександр Мокровольський. Київ: Журнал “Тема. На допомогу вчителю зарубіжної літератури”, 1999. - № 4.

(передрук) Бернард Шоу Вибрані твори. Переклад з англійської: Олександр Терех (Том I), Олександр Мокровольський (Том II та III). Київ: Видавництво Жупанського. 2009. 466 стор. SBN 978-966-96882-0-0 (серія "Лауреати нобельвської премії")

Том I: Учень Диявола», «Професія пані Ворен», «Вдівцеві будинки», «Зальотник».

Том II: «Цезар і Клеопатра», «Людина і надлюдина», «Андрокл і Лев», «Пігмаліон».

Том III: "Кандіда", "Майор Барбара", "Лікарева дилема", "Навернення капітана Брасбаунда".

(передрук) Бернард Шоу. Пігмаліон.  


Різниця між старою і новою драмою

Слово вчителя. Порубіжжя ХІХ-ХХ ст. у європейському літературному процесі подарувало світові нове розуміння людини, митця та його особливого впливу на суспільство. Відкривши новий духовний простір, література сягнула далеко за межі традиційних тем й у глибини людської душі, не підвладні реалістичному дослідженню.

Театральну і драматичну естетику межі століть сформували творчі відкриття Г. Ібсена, Ю. А. Стріндберґа, К. Гамсуна, М. Метерлінка та ін.

Драматургія останньої третини ХІХ ст. вирізняється пошуком нових форм зображення дійсності засобами мистецтва. Так з’являється «нова драма». Кожен із представників «нової драматургії» — Г. Ібсен, Дж. Б. Шоу, А. Чехов, М. Метерлінк, Ю. А. Стріндберґ, Ґ. Гаупт-ман, В. Винниченко та інші — безумовно, йшов власними шляхами. Підхід митців до театральної естетики та поетики значно різнився. Але існувала одна спільна ознака: усі вони намагалися створити проблемний театр, який би максимально наближався до сучасного читача й відповідав новим викликам життя.

Складання порівняльної таблиці

Об’єкт порівняння

«Стара драма»

«Нова драма»

Трагедія

Події в житті персонажа

Життя особистості в суспільстві

Предмет зображення

Людина в незвичайних ситуаціях

Людина сама створює певну складну ситуації

Центр уваги

 

Відбувається зовнішній конфлікт між окремими особистостями

 

Внутрішні, глибинні суперечності самої дійсності, зіткнення ідей, протиріч у душі й думках однієї людини

Драматичний конфлікт

Через особисті якості людини

Через ідеали людини

Жанр

Трагедія, комедія, драма

Трагікомедія («драма ідей», інтелектуальна, аналітична драма)

Головний герой

Узагальнений тип людини

Людина середнього класу, незвичайна особистість

Решта героїв

Головні та другорядні, позитивні й негативні

Виступають у творі то головними, то другорядними, характери неоднозначні, сповнені суперечностей

Автор

Порушує реальні проблеми, повчає, робить висновки

Відтворює духовні пошуки, терзання. Не дає однозначних відповідей

Читач, глядач

Спостерігає, отримує враження

Переживає разом із героями, дискутує з ними та про них

Фінал твору

Має зрозуміле, чітке та очікуване завершення, розв’язку

Відкритий, незавершений, спонукає до дискусій, роздумів

Слово вчителя.«Нова драма» поставила в центрі уваги особистість, але не в її соціальних зв’язках, а в площині духовності, індивідуальних переживань і відчуттів загальної атмосфери епохи на зламі століть. Драматурги прагнули розкрити «трагедію життя», а не «трагедію в житті», закликали до осмислення глибинної сутності дійсності, пошуку гармонії. Театр стає «інтелектуальним», «дискусійним». на перший план виходить внутрішній конфлікт, а не зовнішня дія. У «новій драмі» вже можна помітити ознаки модернізму — символізм, імпресіонізм, неоромантизм тощо.

Засновником «нової драми» вважають норвежця Генріка Ібсена. його ідеї підхопили німецький драматург Ґ. Гауптман, англійський — Дж. Б. Шоу, шведський — Ю. А. Стріндберґ, бельгійський — М. Метерлінк, французький — Е. Золя, російський — А. Чехов, український — В. Винниченко та ін

Узагальнення вивченого матеріалу

Новими й не зовсім звичними на сценах театрів були картини повсякденного життя, побуту банкірів, комерсантів, адвокатів і навіть робітників, злидарів. Чи не вперше почали порушувати жіноче питання, проблему ґендерної рівності. У п’єсах стало більше критичного, викривального пафосу

Було навіть переосмислено природу драматичного жанру. У житті часто сумне поєднується із комічним і навпаки, тому розвивається новий жанр трагікомедії. Замість «любовних трикутників», таємниць, кримінальних злочинів, тобто «зовнішньої інтриги» драматурги вирішили звертатися до показу ідейних конфліктів (Б. Шоу), внутрішньої прихованої інтриги (М. Метерлінк), складної гри підтекстів (А. Чехов).

Герої «нової драми» вирізняються суперечливими характерами, часто навіть складно визначити, хто з них головний, а хто — другорядний, у кого переважають позитивні риси, а в кого — негативні. Інколи вони протягом твору виступають то головними, то другорядними. Персонажі розмовляють сучасною літературною мовою, використовують просторічну лексику, чим наближаються до глядача (читача). П’єси вже не мають зрозумілого, завершеного закінчення — його доводиться додумувати самому читачеві чи глядачеві. Виникнення «нової драми» завдяки широкому резонансові суттєво вплинуло на гуманізацію всього суспільства.

На наступному уроці буде контрольна робота за темою: "Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ - початку ХХстоліття"!!!





Четверте квітня

Тема: Ідея "одухотворення " людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови

Завдання:

1.Опрацюйте відеоурок за нашою темою:

https://www.youtube.com/watch?v=QMzgudbQh1s

2.Законспектуйте і вивчіть найголовніші тези з уроку.
3.Пройдіть тести за біографією Б. Шоу до 16:00  04.04.

Повідомте учням

Код доступу 3974387
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3974387


Перше квітня

Тема:Динаміка образу елайзи Дулітл

Завдання:

1.Опрацюйте відеоурок за нашою темою:

https://www.youtube.com/watch?v=CbLhbVyNaZg

2.Складіть конспект за відеоуроком, ставлячи відео на паузу.
3.Схарактеризуйте образ Елайзи Дулітл.
4.Сфотографуйте свою роботу і надішліть мені у вайбер.



Двадцять восьме березня

Тема:Бернард Шоу (1856-1950). "Пігмаліон". Особливості світогляду Б.Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п`єсі "Пігмаліон"

Завдання:

Пройдіть тести за попередньою темою:

Завдання необхідно виконати до  28 березня 16:00

Повідомте учням

Код доступу 7761103
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7761103

1.Опрацюйте матеріал підручника ст. 236-241.

2.Прочитайте п`єсу "Пігмаліон".

3. Опрацюйте відеоматеріали до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=bp5M4HnEDTE&t=197s


https://www.youtube.com/watch?v=TZXgLPDtZ8o

4.Свої конспекти за опрацьованим матеріалом надішліть мені у вайбер.



Двадцять п`яте березня

Тема: Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу

Завдання:

1. Переглядаємо відеоуроки за темою, конспектуємо

https://www.youtube.com/watch?v=uEXop-wWMIk


https://www.youtube.com/watch?v=MAo7HpEh1tM

2. Характеризуємо образ Нори


Двадцять перше березня

Тема:Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п`єси

Завдання:

1.Перегляньте відеоурок до нашої теми

https://www.youtube.com/watch?v=BLZF6lnF-nY

2. За відеоуроком складіть конспект(в зошиті)

3. Схарактеризуйте образ Хельмера (в зошиті)



Вісімнадцяте березня

Вісімнадцяте березня

Тема:Генрік ібсен (1828 -1906). "Ляльковий дім". Роль             Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. "Ляльковий дім" як соціально-психологічна драма

1.Опрацювати матеріал підручника ст.217-219 (біографія Г.Ібсена)

2. Прочитати драму Г.Ібсена "Ляльковий дім".

з. Перегляньте відеоматеріали до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=202zQJSzXP8


https://www.youtube.com/watch?v=PeL7H7zW0oM




Чотирнадцяте березня

Тема: "Стара" і "нова" драма. Зміни в драматургії кінця ХІХ-початку ХХ століття)."Нова драма". Ібсенізм.

1.Прочитати матеріал підручника ст.213-216.

2.Ключові питання прочитаногозаконспектувати і вивчити.

3.Переглянути презентацію за покликанням:

https://www.youtube.com/watch?v=PnqT58DiF9E


Четверте лютого

Класна робота

Тема:Образ Хлєстакова та його динаміка.Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п`єси

Завдання:

1.Перегляньте відеоматеріал про Петербурзький етап життя і творчості письменника. Ви доповните свої знання до уроку 31.01та навчитеся характеризувати образи п`єси "Ревізор".

https://www.youtube.com/watch?v=3wI_-qZb2Ms

2.Перегляньте відеоролик за твором "Ревізор"М.Гоголя.Він вам допоможе у характеристиці образу Хлєстакова.

https://www.youtube.com/watch?v=2R5Be5lDBqI

Завдання додому: написати в зошитах характеристику образу Хлєстакова, уміти дати оцінку вчинкам інших чиновників.


Тридцять перше січня

Класна робота

Тема:Микола Васильович Гоголь (1809-1852).Петербурзький етап життя і творчості письменника. "Ревізор". Творча історія п`єси. Образи чиновників.

1.Перегляньте відеоматеріали за покликаннями:

https://www.youtube.com/watch?v=paWpgvK49Ls

https://www.youtube.com/watch?v=0D4V57gXiv8

Онлайн-урок відбудеться згідно розкладу за покликанням у вайбері

Завдання додому:

Опрацювати за підручником біографію М.Гоголя, прочитати комедію "Ревізор"



Двадцять восьме січня

Самостійна  робота

Тема: Реалізм. Оноре де Бальзак.


Завдання необхідно виконати до  28 січня 16:00 ред.


Повідомте учням
Код доступу 2504485
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2504485







Третє грудня

Класна робота

Діти, увага! Хто не здав напам’ять поезію Дж. Байрона,записати відео (очки заплющені) і скинути мені.

Вам потрібно вивчити напам’ять вірш О.Пушкіна «До А.П.Керн» - сторінка підручника 83.

Працюємо над темою: «Взаємодія романтизму і реалізму в романі О.С.Пушкіна «Євгеній Онєгін».Реалістичне втілення романтичних тем (кохання,відчуження особистості,життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін-Тетяна,Ленський-Ольга).

Завданя:

1.Опрацювати зміст твору «Євгеній Онєгін» -стор.86-103.

2.Скласти план до прочитаного твору та характеристику Євгенія Онєгіна.

3.Виконану роботу скинути мені у вайбер або на електронну пошту.

 4.Під час роботи над темою скористайтеся відеоматеріалами:

https://www.youtube.com/watch?v=Ey2wWOjyWg4

https://www.youtube.com/watch?v=0EN9ZSN76mU

https://www.youtube.com/watch?v=gBNAUlZeEn8

https://www.youtube.com/watch?v=iZDVhobpqqA

Двадцять дев'яте жовтня
Класна робота
Джордж Новел Гордон Байрон (1788-1824).Вплив творчості Дж.Байрона на розвиток романтизму в Європі."Хотів би жити знов у горах...", "Мій дух як ніч...".Протиставлення мрій і дійсності у ліриці поета.
Завдання:
1. Опрацювати біографію Дж. Байрона ст.61-65.
2.Вивчити напам'ять уривок з поезії "Хотів би жити знов у горах..."(до слів "...Я серцем завжди сирота...")
Двадцять п'яте жовтня 
Класна робота
Утілення високого почуття кохання  у віршах Г.Гейне.("На півночі кедр одинокий...", "Не знаю, що стало зо мною", "Коли розлучаються двоє...")
1.Опрацювати матеріал підручника ст.58-60.
2.Підготувати виразне читання напам'ть однієї з поезій Г.Гейне.
(Опитування відбудеться під час онлайн-уроку)
3.Опрацюйте відеоурок до теми:
Двадцять третє жовтня
Класна робота
Тема:Творчість Г.Гейне (1797-1856)."Книга пісень": особливості композиції збірки,образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи,мотиви,символи,жанрові ознаки пісні та ін.)
Завдання:
1.Опрацювати матеріал підручника ст.54-60.
2.Уміти аналізувати поезії Г.Гейне "На півночі кедр одинокий...", "Не знаю, що стало зо мною..."
3. Вивчити напам'ять одну із поезій (на вибір).
4.Переглянути відеоматеріали:

https://www.youtube.com/watch?v=w5e151afhGI
https://www.youtube.com/watch?v=MtA9PZe6AKQ
https://www.youtube.com/watch?v=bewUco7bXaQ
Двадцять друге жовтня
Класна робота
Тема:Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Романтизм у різних країнах

Ріка часу несе нас дедалі швидше. Мистецтво, як відомо, над­звичайно багатогранне. Значна кількість жанрів і напрямів до­зволяє кожному авторові якнайповніше реалізувати свій творчий потенціал, а читачеві дає змогу обрати саме той художній стиль, який йому до душі. Наступна наша зупинка — біля узбережжя дивовижної епохи — ЕПОХИ РОМАНТИЗМУ, яка поширилася напри­кінці XVIII століття в європейській культурі.

Завдання:

1.Опрацювати відеоматеріали.

2.Опрацювати матеріали підручника ст.47-53.

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-N_UfIPYA










Вісімнадцяте жовтня

Контрольна робота за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж. Свіфта, Й. В. Ґете, Ф. Шиллера». 

І варіант

Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)

1. До художніх напрямів Просвітництва не належить:
а) романтизм;
б) класицизм;
в) реалізм;
г) сентименталізм.

2. Гуллівер, за задумом Дж. Свіфта, був:
а) винахідником і мандрівником;
б) письменником і землеробом;
в) лікарем і капітаном корабля;
г) військовим та інженером.

3. Боротьба в Ліліпутії точилася між прихильниками:
а) крислатих і некрислатих капелюхів;
б) високих і низьких підборів;
в) широких і вузьких ременів;
г) монархістів і республіканців.

4. «Вільшаний король» у Й. В. Ґете є уособленням:
а) ворогів держави;
б) чаклунства;
в) дитячої казки;
г) темних сил природи.

5. Основна думка поезії «Травнева пісня» Й. В. Ґете — це:
а) критика песимістів;
б) заклик до свободи та справедливості;
в) уславлення природи й кохання;
г) уславлення переможців.

6. Ода «До радості» Ф. Шиллера стала Гімном Євросоюзу:
а) тому що радо вітає веселих і дотепних людей;
б) на честь Л. ван Бетховена;
в) тому що закликає до єднання людей на основі добра й справедливості;
г) для вшанування батьківщини Ф. Шиллера.

Достатній рівень (3 бали)

7. Схарактеризуйте образ Прометея з однойменного твору Й. В. Ґете. Високий рівень (3 бали)

8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть твір «Ідеї Просвітництва, актуальні в наш час»;
б) складіть лист-пропозицію до Європарламенту щодо вдосконалення європейського суспільства.

Варіант ІІ

Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)

1. Представником літератури Просвітництва не є:
а) Ф. Шиллер;
б) Дж. Свіфт;
в) Сервантес;
г) Й. В. Ґете.

2. Ліліпути були меншими за звичайну людину:
а) утричі;
б) удвадцятеро;
в) удванадцятеро;
г) удесятеро.

3. Боротьба в Ліліпутії точилася між прихильниками:
а) ісламу та буддизму;
б) високих і низьких підборів;
в) язичництва і християнства;
г) католицизму і протестантизму.

4. Твір Й. В. Ґете «Вільшаний король» належить до жанру:
а) балади;
б) оди;
в) сонета;
г) елегії.

5. У творі Й. В. Ґете «Прометей» протиставлено образи:
а) Добра та Зла;
б) Прометея та Зевса;
в) Сили та Влади;
г) Афіни та Венери.

6. Головна просвітницька ідея оди «До радості» Ф. Шиллера полягає у:
а) зверненні до розуму як основного чинника прогресу;
б) заклику до загальної освіти;
в) прославлянні оптимізму, гумору, усього радісного;
г) заклику до об’єднання людства.

Достатній рівень (3 бали)

7. Схарактеризуйте образ Гуллівера за романом Дж. Свіфта. 

Високий рівень (3 бали)

8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть твір «Вічні художні образи у творах письменників-просвітників»;
б) складіть діалог про те, як в оді «До радості» відбито потяг більшості наших співвітчизників до європейського виб




 Одинадцяте жовтня 

Класна робота

Позакласне читання

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер "Підступність і кохання"

Урок відбудеться згідно розкладу:8 урок-15:15.

Пройдіть тести за твором Ф.Шиллера "Ода "До радості":
Повідомте учням
Код доступу 3634432
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3634432


Восьме жовтня
Класна робота

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф.Шиллера.

Завдання до уроку:
Здаємо напам'ять уривок з оди "До радості"на уроці. Онлайн-урок згідно розкладу.







Четверте жовтня
    Класна робота

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф.Шиллера.

1.Опрацювати матеріал підручника ст.41- 45.

2. Перегляньте наступні відеоматеріали:





Перше жовтня

Класна робота   

Нове розуміння природи у ліриці  Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. 

Завдання:

1.Опрацюйте матеріал підручника ст.38-40.

2.Скористайтеся додатковими матеріалами:

за посиланням

допомога учню

Пройдіть тести "На урок"(лише переконавшись, що гарно опрацювали матеріал):

       Повідомте учням

Код доступу 4049593
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4049593
Тест дійсний до 04.10 до 18:00

27.09

Класна робота
Тема: Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832).Роль Й. В. Гете в історії просвітництва. Ідея кохання й щастя у  "Травневій пісні", ознаки фольклору
Завдання до уроку:
1. Перевірку знань з попередньої теми проведемо за допомогою тестів "На урок":

Повідомте учням
Код доступу 6757021
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2163814

2.Опрацюйте матеріал підручника ст.35-37.( Біографію Й.Гете вивчіть і законспектуйте в зошити, поезію "Травнева пісня підготуйтеся аналізувати).
3.Цікавий додатковий матеріал до уроку ви можете знайти за посиланням



24.09

Класна робота
Тема: Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини
Завдання:
1.Запитання для роздумів і обговорення:
Що відчув Гуллівер , коли опритомнів після морської пригоди , кого він побачив?
Ø Чи все він зрозумів із промови маленької людини у плащі?
Ø Як поставилися ліліпути до свого полоненого ?
Ø Чому герой не чинив опору , не відповідав на агресивність ліліпутів, не завдав жодному з маленьких людей шкоди, дозволив їм обшукати себе?
Ø Оцініть манеру спілкування Чоловіка - Гори з імператором , імператрицею , імператорськими радниками , придворними дамами.
Ø Чому Гуллівер розважав імператора , влаштувавши на своєму носовичку військові змагання між кавалеристами?
Ø Чи можна повноцінно жити за правилами, які були складені для Гуллівера?
Ø Чому герой погодився допомогти Ліліпутії  у  війні з Блефуску? Як він це зробив?
Ø Що відчував Гуллівер, коли отримав ліліпутські нагороди?
Ø Що усвідомив герой, коли відмовився допомогти ліліпутам завоювати Блефуску? Чи можна вважати цей момент найбільш напруженим у романі?
Ø Як після цього змінилося ставлення імператора до Гуллівера?
Ø Що на таємній нараді ліліпути вирішили зробити з велетнем?
2. Напишіть  характеристику образу Гуллівера і надішліть мені у вайбер або на електронну пошту.
 Випишіть приклади комічного з тексту; напишіть поради людині , яка приходить до влади ( посилаючись на мудрість Свіфта).

Немає коментарів:

Дописати коментар