Завдання із зарубіжної літератури 7 клас
ОПОВІДАННЯ А. К. ДОЙЛЯ
Завдання:
ознайомитись з біографією А.К.Дойля;
читати "Пістрява стрічка" , "Спілка рудих";
з'ясувати що таке ДЕТЕКТИВ допоможе таблиця;
проаналізувати питання "Детектив - самостійний літературний жанр";
перевірте знання за допомогою запитань до оповідання "Пістрява стрічка";
перевірте знання за допомогою запитань до оповідання "Спілка Рудих";
Переглянути відео:
Аудиокнига "Пістрява стрічка"
Фільм "Спілка рудих"
Перевірити знання за допомогою вправ у Learningapps:
- вправа "Кросворд.Конан Дойль"
- вправа "Вікторина" за творами Конана Дойля
- вправа "Послідовність подій. "Пістрява стрічка"
- вправа "Тестові завдання "Спілка рудих"
- вправа "К.Дойль. "Дай відповідь на запитання"
- вправа "Кому належать слова.Оповідання про Шерлока Холмса"
- вправа "Хто власник речей. За оповіданням "Пістрява стрічка"
- вправа "Пазли "З якого твору предмети?" (детектив)
- вправа "Перший мільйон" за темою "Детектив"
Домашнє завдання №2
Термін виконання-до 10.04
Тема1.Новела як літературний жанр,її характерні ознаки,різновиди. О.Генрі (1862-1910)-майстер новели. Моральні цінності в новелі О.Генрі "Дари волхвів". Біблійні мотиви у творі,художні деталі.Новела та її різновиди.
Завдання:
1.Опрацювати матеріал підручника ст.228-230. Виписати в зошит основні моменти життя письменника.
2.Прочитати твір О.Генрі "Дари волхвів" ст.236-240.
3.Скласти сюжетний ланцюжок подій у творі.
4.Схарактеризувати образи Джима і Делли(в зошитах).
5.Переглянути корисну інформацію з теми за покликанням.
6.На закріплення переглядаємо відеоролик
Тема 2.
Новела О.Генрі "Останній листок"- гімн людині,котра здатна на самопожеотву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана.
Завдання:
1.Прочитати новелу О.Генрі "Останній листок" ст.230-235.
2.Виписати цитати та схарактеризувати художника Бермана.
3.Скласти тестові завдання до новели (12).
4.Під час роботи над темою уроку можете скористатися наступними матеріалами (див.покликання).
Завдання:
ознайомитись з біографією А.К.Дойля;
читати "Пістрява стрічка" , "Спілка рудих";
з'ясувати що таке ДЕТЕКТИВ допоможе таблиця;
проаналізувати питання "Детектив - самостійний літературний жанр";
перевірте знання за допомогою запитань до оповідання "Пістрява стрічка";
перевірте знання за допомогою запитань до оповідання "Спілка Рудих";
з'ясувати що таке ДЕТЕКТИВ допоможе таблиця;
проаналізувати питання "Детектив - самостійний літературний жанр";
перевірте знання за допомогою запитань до оповідання "Пістрява стрічка";
перевірте знання за допомогою запитань до оповідання "Спілка Рудих";
Переглянути відео:
Аудиокнига "Пістрява стрічка"
Фільм "Спілка рудих"
Перевірити знання за допомогою вправ у Learningapps:
- вправа "Кросворд.Конан Дойль"
- вправа "Вікторина" за творами Конана Дойля
- вправа "Послідовність подій. "Пістрява стрічка"
- вправа "Тестові завдання "Спілка рудих"
- вправа "К.Дойль. "Дай відповідь на запитання"
- вправа "Кому належать слова.Оповідання про Шерлока Холмса"
- вправа "Хто власник речей. За оповіданням "Пістрява стрічка"
- вправа "Пазли "З якого твору предмети?" (детектив)
- вправа "Перший мільйон" за темою "Детектив"
Домашнє завдання №2
Термін виконання-до 10.04
Тема1.Новела як літературний жанр,її характерні ознаки,різновиди. О.Генрі (1862-1910)-майстер новели. Моральні цінності в новелі О.Генрі "Дари волхвів". Біблійні мотиви у творі,художні деталі.Новела та її різновиди.
Завдання:
1.Опрацювати матеріал підручника ст.228-230. Виписати в зошит основні моменти життя письменника.
2.Прочитати твір О.Генрі "Дари волхвів" ст.236-240.
3.Скласти сюжетний ланцюжок подій у творі.
4.Схарактеризувати образи Джима і Делли(в зошитах).
5.Переглянути корисну інформацію з теми за покликанням.
5.Переглянути корисну інформацію з теми за покликанням.
6.На закріплення переглядаємо відеоролик
Тема 2.
Новела О.Генрі "Останній листок"- гімн людині,котра здатна на самопожеотву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана.
Завдання:
1.Прочитати новелу О.Генрі "Останній листок" ст.230-235.
2.Виписати цитати та схарактеризувати художника Бермана.
3.Скласти тестові завдання до новели (12).
4.Під час роботи над темою уроку можете скористатися наступними матеріалами (див.покликання).
Новела О.Генрі "Останній листок"- гімн людині,котра здатна на самопожеотву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана.
Завдання:
1.Прочитати новелу О.Генрі "Останній листок" ст.230-235.
2.Виписати цитати та схарактеризувати художника Бермана.
3.Скласти тестові завдання до новели (12).
4.Під час роботи над темою уроку можете скористатися наступними матеріалами (див.покликання).
ІV тиждень (13.04 - 17.04)
7-А-13.04
7-Б-15.04
Тема:Розвиток мовлення №4.(п).Твір-роздум "Чи здійснилася мрія старого Бермана?"
Твори фотографуєте і надсилаєте мені на вайбер - 0631200884.
ІV тиждень (13.04 - 17.04)
7-А-14.04
7-Б-16.04
Тема:Герберт Джордж Уеллс (1896-1946). "Чарівна крамниця". Видатний англійський фантаст Г.Дж.Уеллс .
1.Прочитати біографію Герберта Уеллса за підручником ст.241-243.
2.Скласти хронологічну таблицю життя і творчості письменника.
3.Скористатися додатковими матеріалами можна ТУТ
4.Подивіться також ці відео про письменника та його твір:
5.Прочитайте твір Г.Уеллса "Чарівна крамниця" (підручник ст.243-248).
Усі домашні роботи фотографуєте і відправляєте на мій вайбер-0631200884
V тиждень (20.04 - 24.04)
7-А-21.04
7-Б-22.04,23.04
Тема:Айзек Азімов (1920-1992). "Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства.
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.
1. Опрацювати біографічні відомості про письменника
2.Працюємо над змістом твору
Д.з.: скласти конспект до біографії письменника, прочитати твір "Фах", скласти план до твору.
Усі домашні роботи фотографуєте і відправляєте на мій вайбер-0631200884
VІ тиждень (27.04 - 30.04)
7-А-27.04,28.04
7-Б-29.04,30.04
Тема1
Образ Джорджа Плейтена. Проблема Духовної реалізації людини.
Завдання:
1.Переглянемо буктрейлер:
2. "Віртуальна бесіда"
Проблеми освіти та виховання
людини не випадково постають у центрі уваги американського письменника-фантаста
Айзека Азімова. Він добре усвідомлював, що від освіти, від її змісту та системи
залежить майбутнє людства. Однак ще більше це майбутнє залежить від того, якою
є сама людина, від її якостей, не лише інтелектуальних , а й моральних. «Яка
людина - така й держава»,- писав А.Азімов , пильно придивляючись до людини, до її
внутрішнього світу. Разом із митцем ми уважно розглянемо художні образи
оповідання «Фах», щоб зясувати погляди
митця на проблеми самостійного інтелектуального
пошуку,здобуття знань.
Дати характеристику образів Джорджа Плейтена та Тревіліяна за
планом.
1.Походження героїв.
2.Мрії про професію.
3.Ставлення до батьків.
4.Долі героїв.
5. Ставлення до самостійного здобуття знань.
6. Моральні якості.
3.Складання порівняльної характеристики героїв
Джордж Плейтен
|
Тревіліян
|
|
Походження героїв
|
Батько: дипломований
трубоукладач на Землі
|
Батько: дипломований металург на
планеті Новія
|
Мрії про професію
|
Мріє стати
дипломованим
програмістом на планеті класу А
|
Мріє стати дипломованим металургом на планеті
Новія
|
Ставлення до батьків
|
Любив свого батька,вступив у бійку,
захищаючи його імя
|
Хотів наслідувати свого батька, щоб
посісти вище місце
суспільстві
|
Долі героїв
|
Потрапляє до інтернату для
недоумків,
не знаючи про своє
справжнє призначення
|
Залишився на Землі, тому що
отримав знання за
допомогою старого апарата
( знав апарат Хенслера, а для Новії треба було знання
апарату Бімена)
|
Ставлення до самостійного здобуття знань
|
Читає багато книжок, самостійно
вивчає дисципліни,
які йому знадобляться у роботі
програміста
|
Впевнений, що буде металургом, як
батько;
насміхається з Плейтена та його допитливістю;
нічого не читає
|
Моральні якості
|
Сором’язливий, добрий,
має гідність, цілеспрямованість,
|
Самовпевнений, пихатий, байдужий,
йде найлегшим шляхом у житті,дбаючи
про матеріальні блага,з
датний на зраду товариша
|
Спільне у героях
|
||
Були однолітками, разом жили на планеті
Земля, спілкувалися, брали участь у дитячих розвагах, товаришували.
|
Отже, Джордж мріяв про професію програміста. Він навіть готував себе
до цього, самостійно опрацювавши підручники, які були досить складні. Але
бажання і наполегливість були такими сильними, що юнак зумів розібратись з
ними. Він робив так, як ми зараз у сучасній школі. Щоб зрозуміти
програмування, він спочатку вивчав електроніку та математику. А Тревіліян
особливо не задумувався над вибором свого фаху. Його цілком влаштовувало те, що
його дід та батько були металургами, і він хотів продовжити їхню справу.
Виконайте творче завдання:
Дайте письмову відповідь на запитання:
1. Як могли надалі
скластися долі Тревіліяна та Джорджа Плейтена?Чому?
Тема2
Переваги й недоліки системи освіти, яку змалював Айзек Азімов у повісті "Фах"
Завдання: Напишіть твір "Плюси і мінуси системи остіти, зображеної у творі А.Азімова "Фах"
Пишемо власні думки, не списуємо з сайтів!!!
VІІ тиждень (04.05- 08.05)
7-А-04.05, 05.05
7-Б-06.05,07.05
Тема1
Рюноске Акутагава (1892-1927). "Павутинка". Майстер японської новели Р.Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка".
Завдання:
1.Прочитайте матеріал підручника ст.248-249. Випишіть в зошити найважливіщі події з життя Р.Акутагави.
2.Прочитайте новелу " Павутинка" ст.250-251 підручника або прослухайте аудіокнигу
1.Прочитайте матеріал підручника ст.248-249. Випишіть в зошити найважливіщі події з життя Р.Акутагави.
2.Прочитайте новелу " Павутинка" ст.250-251 підручника або прослухайте аудіокнигу
4.Проаналізувати твір ми можемо, переглянувши відеоролик
Тема2
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда,Кандата). Біблія ("Поклоніння волхвів".Особливості вірувань японців.
Завдання:2.Дайте розгорнуту письмову відповідь на питання:" Чи заслужено Кандата знову опинився в пеклі?"Обґрунтуйте свою відповідь.
VІІІ тиждень (11.05- 15.05)
7-А-12.05
7-Б-13.05,14.05
1.Тема уроку. Контрольна робота №6. Світова новела. Літературний детектив.
Виконати роботу за посиланням:
2.Тема
уроку. Сучасна література. Я і світ. Діана Вінн Джонс . «Мандрівний
замок Хаула».
Давайте з вами поринемо у чарівний світ
сучасної літератури для дітей та отримаємо задоволення від читання та
перегляду фільму!
1.
Познайомтесь з біографією
письменниці за підручником с.256-257.
2.
Прочитайте уривки з
твору с. 258-265.
3. Перегляньте (за
бажанням) аніме-фільм 2004 року випуску «Ходячий замок».
ІХтиждень (18.05- 22.05)
7-А-18.05; 19.05
7-Б-20.05; 21.05.
1.Діана Вінн Джонс . «Мандрівний замок Хаула». Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
2.Поєднання елементів казки і детективу у творі. Значення художнього прийому чаклунства у творі.
Діана ВіннДжонс – одна з найяскравіших ісамобутніх зірок на небосхилі сучасної літератури. Її невгамовна фантазія створила дивовижний всесвіт, у якому живуть добрі чаклуни і лихі відьми, хоробрі принци і підступні демони, мудрі феї і хижі дракони.
Письменниця народилася 16 серпня 1934 року в передмісті Лондона в сім’ї вчителів. Батьки багато працювали. В сім’ї було ще дві молодші сестрички – Урсула та Ізабель (остання стала професором і відомим літературним критиком). Під час Другої світової війни сім’я переїхала до Уельсу, де жили її бабуся та дідусь. Її дідусь був священиком, тож Діана змалку відвідувала церкву.
Діана дуже любила читати, але не мала грошей, щоб купувати книги. Це спонукало її вже в дванадцять років самотужки написати повість для молодших сестер. Ще в дитинстві Діана сказала : «Я буду письменницею!». І обіцянки своєї дотрималась…
Навчатись у школі Діана не дуже любила, але мала хорошу пам’ять. Навчалась у коледжі святої Анни при Оксфордському університеті, захоплювалася лекціями професорів Дж. Толкіна, творця славнозвісного «Володаря перснів», та К. Льюїса, автора не менш знаменитих «Хронік Нарнії».
Письменниця вийшла заміж і народила трьох синів. Для них вона і почала писати твори.У 1973 році вийшла друком перша книга письменниці. Вона також писала п’єси для Лондонського театру. У 1976 році родина переїхала до м. Бристоля. У їхній сім’ї панувала любов до англійської літератури, наукових досліджень, тому не випадково, що двоє з її синів присвятили своє життя вивченню англійської літератури.
У своєму домі Діана писала твори олівцем за філіжанкою кави, а біля її ніг обов’язково були собака чи кішка. Письменниця працювала натхненно, кожен з її персонажів був для неї живим, маючи власний характер. Сини виросли… А пригодницькі твори Діани Джонс читає тепер увесь світ. Навіть у далекій Японії про один з її найяскравіших образів – Мандрівний Замок Хаула – знає кожна дитина завдяки екранізації однойменного твору у стилі аніме. У 2005 році вийшла англійська версія мультфільму.
У 2007 році Діана Джонс отримала Всесвітню премію фентезі.
На жаль, 26 березня 2011 р. Діан Вінн Джонс після тяжкої хвороби не стало. Але залишилися її книги.
Роман входить до казкового циклу «Замок»: «Мандрівний замок Хаула», «Повітряний замок» «Будинок ста доріг» («Будинок з характером»). Причина створення викладена у присвяті.
Перегляд буктрейлеру з метою зацікавити учнів творчістю британської письменниці
У романі «Мандрівний Замок Хаула» одночасно співіснують декілька паралельних світів, у яких вільно рухаються мешканці Мандрівного Замку чарівника Хаула. За допомогою дверної ручки, яка повертається в різних напрямках, позначених кольорами, можна швидко переміщатися в просторово-часових площинах.
Основна дія роману відбувається у місті Маркет-Чіппінгу. Головна героїня Софі Хаттер є дуже доброю та працьовитою дівчиною. Після смерті матері батько одружився вдруге. Але мачуха виявилася доброю жінкою. Фанні народила в новому шлюбі доньку Марту, яку сестри приймають як рідну сестру у своє тепле сімейне коло. Всі три сестри не ворогують, а дружать між собою. Після смерті батька Фанні вирішила відправити дівчаток навчатися різних ремесел: Марту віддали на навчання до чаклунки АннабельФерфакс, Летті – до кондитерської, а Софі залишилася працювати в крамниці дамських капелюшків, що утримувала її мачуха Фанні. Дівчата мусять самі заробляти собі на життя, боротися зі скрутою та самотністю. І разом з тим довкола них панує чарівна атмосфера. Господар Мандрівного Замку Хаул створив чимало легенд про себе і свій будинок. Так , у місті люди вірили, що ніби Хаул закохує в себе дівчат, заманює їх у замок , а потім «з’їдає» їхні серця. На Софі розгнівалася Відьма Пустирищ, перетворивши її на стару жінку. Не знаючи, як зняти прокляття злої чаклунки, Софі вирушає до Мандрівного Замку, маючи надію на диво.Хаул кидає всі свої сили на знищення злої чаклунки й перемагає її. А разом із Софі вони перемагають і вогняного демона. Софі ж рятує життя Хаула.
Роман має щасливий фінал. Справжня любов долає чаклунство. Усі сестри знаходять щасливе кохання.
Отже, у романі Д, Джонс добро перемагає зло, сімейна і дружня підтримка надає впевненості, а велика внутрішня праця над собою може зробити зі звичайної людини казкову героїню, що винагороджується за свої чесноти й досягає щастя.
Які казкові елементи використані у творі?
Які з них спостерігаються ще в народних казках? (Зачин, кінцівка; формули звертання; формули простору і часу; стилістичні формули: гіперболи, постійні епітети, триразові повтори, повторення тотожних за змістом слів, збільшувальні і зменшувальні суфікси).
А які з них не є ознакою сучасної літератури?
Домашнє завдання:
Відповідаємо на запитання (письмово):
У романі «Мандрівний Замок Хаула» одночасно співіснують декілька паралельних світів, у яких вільно рухаються мешканці Мандрівного Замку чарівника Хаула. За допомогою дверної ручки, яка повертається в різних напрямках, позначених кольорами, можна швидко переміщатися в просторово-часових площинах.
Основна дія роману відбувається у місті Маркет-Чіппінгу. Головна героїня Софі Хаттер є дуже доброю та працьовитою дівчиною. Після смерті матері батько одружився вдруге. Але мачуха виявилася доброю жінкою. Фанні народила в новому шлюбі доньку Марту, яку сестри приймають як рідну сестру у своє тепле сімейне коло. Всі три сестри не ворогують, а дружать між собою. Після смерті батька Фанні вирішила відправити дівчаток навчатися різних ремесел: Марту віддали на навчання до чаклунки АннабельФерфакс, Летті – до кондитерської, а Софі залишилася працювати в крамниці дамських капелюшків, що утримувала її мачуха Фанні. Дівчата мусять самі заробляти собі на життя, боротися зі скрутою та самотністю. І разом з тим довкола них панує чарівна атмосфера. Господар Мандрівного Замку Хаул створив чимало легенд про себе і свій будинок. Так , у місті люди вірили, що ніби Хаул закохує в себе дівчат, заманює їх у замок , а потім «з’їдає» їхні серця. На Софі розгнівалася Відьма Пустирищ, перетворивши її на стару жінку. Не знаючи, як зняти прокляття злої чаклунки, Софі вирушає до Мандрівного Замку, маючи надію на диво.Хаул кидає всі свої сили на знищення злої чаклунки й перемагає її. А разом із Софі вони перемагають і вогняного демона. Софі ж рятує життя Хаула.
Роман має щасливий фінал. Справжня любов долає чаклунство. Усі сестри знаходять щасливе кохання.
Отже, у романі Д, Джонс добро перемагає зло, сімейна і дружня підтримка надає впевненості, а велика внутрішня праця над собою може зробити зі звичайної людини казкову героїню, що винагороджується за свої чесноти й досягає щастя.
Які казкові елементи використані у творі?
Які з них спостерігаються ще в народних казках? (Зачин, кінцівка; формули звертання; формули простору і часу; стилістичні формули: гіперболи, постійні епітети, триразові повтори, повторення тотожних за змістом слів, збільшувальні і зменшувальні суфікси).
А які з них не є ознакою сучасної літератури?
Домашнє завдання:
Відповідаємо на запитання (письмово):
- Скільки сестер було в родині Хаттер?
- Чому мачуха залишила в капелюшній майстерні саме Софі?
- Хто і за що перетворив Софі на стару бабцю?
- Що вона робить, щоб зняти закляття?
- Які казкові елементи використані у творі?
- Скільки сестер було в родині Хаттер?
- Чому мачуха залишила в капелюшній майстерні саме Софі?
- Хто і за що перетворив Софі на стару бабцю?
- Що вона робить, щоб зняти закляття?
- Які казкові елементи використані у творі?
Хтиждень (25.05- 29.05)
7-А-25.05; 26.05
7-Б-27.05; 28.05
1.Ознайомтеся зі списком літератури для 8класу.
8 клас
Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури:
Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя).
Античність:
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь (2-3 за вибором учителя).
ГОМЕР. «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670).
ТІРТЕЙ. «Добре вмирати тому…».
САПФО. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…).
ЕСХІЛ. «Прометей закутий».
Публій Вергілій МАРОН. «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя).
Квінт Горацій ФЛАКК. «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»).
Публій Овідій НАЗОН. «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)).
Середньовіччя:
Лі БО. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя).
Ду ФУ. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття» (1-2 за вибором учителя).
Омар ХАЙЯМ. Рубаї.
Аліг’єрі ДАНТЕ. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»).
Відродження:
Франческо ПЕТРАРКА. Сонети № 61, 132.
Вільям ШЕКСПІР. Сонети № 66, 116, 130. Трагедія «Ромео і Джульєтта».
Мігель де Сервантес СААВЕДРА. «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя).
Бароко і класицизм:
Луїс де ГОНГОРА-І-АРГОТЕ. «Галерник».
Джон ДОНН. «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»).
МОЛЬЄР. «Міщанин-шляхтич».
Література XX–XXI ст:
Антуан де СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ. «Маленький принц».
1-2 сучасні твори за вибором учнів і вчителя:
Річард БАХ. «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Барбара КОСМОВСЬКА. «Буба», «Буба: мертвий сезон».
Марина АРОМШТАМ. «Коли відпочивають янголи».
2.Виконайте творче завдання


Немає коментарів:
Дописати коментар